Консультації Пн-Пт 09:00-19:00, Сб 10:00-15:00, Нд вихідний. +38 (067) 898 10 46 (дзвінки або Viber)
LuckyRich 21.12.2014 366 Школа

Чому дитина не хоче вчитися в 7-10 років?

Розпочався навчальний рік, і шкільні питання стають вашою головною турботою. Як допомогти дитині добре вчитися? На що звертати увагу, щоб не упустити проблему? Розібратися допоможе психолог Катерина Дьоміна.

Дитина не уважна

Важлива умова готовності до школи: навчальна мотивація повинна переважати над ігровою.

На практиці це означає, що дитина вже воліє читати (100 книг, які повинна прочитати дитина до 7 років), слухати, розглядати, а не возити машинки по килиму, грати в ляльки і будувати вежі з конструктора.

І якщо в 6 років навчальна мотивація зустрічається дуже рідко, то до повних 7 років повинна (в ідеалі) бути майже у всіх.

На ділі ж у підготовчій групі дитячого садка скоріше можна побачити дуже посидючих, спокійних, уважних дівчаток, які грають «в школу», і вкрай рухливих, «розпущених», енергійних хлопчиків, для яких проблема - посидіти смирно хоча б 15 хвилин.

І ніякі заняття з підготовки до школи не можуть цю ситуацію змінити, оскільки йдеться про стан нервової системи, а зовсім не про поведінку і «правильні звички».

Іноді гіперактивність та неуважність досягають таких загрозливих масштабів, що батьки починають підозрювати якийсь неврологічний діагноз.

Зверніть увагу, визначити наявність СВДГ (синдром дефіциту уваги і гіперактивності) має право ставити тільки дитячий психоневролог або нейропсихолог з великим досвідом роботи, і тільки після спеціального обстеження.

Ні психолог в садочку, ні вчитель ставити такий діагноз не можуть!

Загалом, навіть якщо у вашої дитини немає такого діагнозу, дітей з гіперактивністю, з незрілістю центральної нервової системи сьогодні стало значно більше, ніж раніше.

І щоб дитині було комфортно в школі, щоб вона могла повністю реалізувати свій потенціал, батькам доведеться докласти додаткові зусилля.

Знайти причину

Надзвичайно рідко навчальні проблеми в початковій школі пов'язані з неправильною поведінкою, вихованням або чимось ще.

Найчастіше причина невдач - неврологічний статус дитини, незрілість або пошкодження нервової системи, тобто, органічні неполадки, які необхідно виявити і виправити (якщо можливо).

Заважати дитині добре вчитися можуть і неврологічні проблеми - дислексія, дисграфія і дискалькулія, тобто, відповідно, неможливість читати, рахувати й писати.

Зверніть увагу, це саме неможливість, причина якої - крайня ускладненість розпізнавання символів, а не лінь, капризи і небажання вчитися.

Відрізнити одне від іншого можна, але краще, якщо це зробить фахівець. Всі перераховані вище дисфункції цілком успішно виправляються заняттями з нейропсихологом, зокрема, спеціальними вправами.

Ну, а якщо лікарі нічого не знаходять? Тоді варто подумати, а чи достатньо безпечно психологічно дитині в школі, в сім'ї, чи немає якихось постійно діючих джерел напруги?

Можливо, хтось із близьких занадто суворий до дитини, батьки регулярно сваряться або в даний момент проходять через розлучення, член сім'ї серйозно хворий або народилася нова дитина.

Адже діти самі не можуть зв'язати, наприклад, недосип через що плаче ночами немовля і погане запам'ятовування на уроках.

Це не новина, але режим сну і харчування робить набагато більш сильний вплив на роботу мозку, ніж ми зазвичай вважаємо.

Подобається? Поділись з друзями!
Поки що коментарів нема. Напишіть щось, будьте першим!
Ім`я *:
Email *:
Усі смайли