Консультації Пн-Пт 09:00-19:00, Сб 10:00-15:00, Нд вихідний. +38 (067) 898 10 46 (дзвінки або Viber)
LuckyRich 13.01.2015 507 Розвиток до року

Розвиток дитини до року - 3 місяць

ДИТИНІ 3 МІСЯЦІ

3 місяць життя дитини

Для 3 місяців характерний швидкий фізичний і нервово-психічний розвиток дитини. Буквально щодня вас очікують приємні «новини». По-перше, змінюється поведінка малюка, вона стає більш усвідомленою. Його реакції на зорові, слухові і дотикові відчуття перестають бути інстинктивними.

У періоди неспання немовля велику частину часу активне і виявляє інтерес до зовнішнього світу. Воно уважно прислухається до звуків і обстежує кімнату в пошуку нових зорових образів.

При вигляді якого-небудь нового об'єкта дитина радіє і затримує на ньому погляд. З особливим задоволенням малюк розглядає власні ручки і вчиться при цьому тримати їх у полі зору.

У ваших розмовах крихітка вже не просто співрозмовник, тепер вона знає, як повідомити про те, що пора зробити паузу. Ви помічаєте й іншу важливу зміну в поведінці свого малюка - він став частіше посміхатися. Тепер він радіє не тільки при вигляді знайомих облич - цікаві предмети і звуки також викликають у нього посмішку.

Вчимося розуміти один одного

На 3 місяці життя дитина вже навчилася посміхатися і робить це кожен раз, коли хто-небудь нахиляється над її ліжечком. Вона радіє будь-якому предмету, що нагадує людське обличчя, - вітає посмішкою ляльку, маску або паперову тарілку з намальованими очима.

Дитина активно прагне до спілкування. Вона експериментує із звуками, вимовляючи їх окремо, або в поєднанні один з одним. Захоплена цим заняттям, крихітка буде спокійно лежати в ліжечку і з задоволенням вслухатися в звуки, які сама вимовляє. Вона радіє, коли до гри приєднуються батьки.

Дорослі повторують звуки, які вимовляє маля, а воно у відповідь починає «агукати», і між ними зав'язується своєрідна «розмова». Батькам зазвичай подобається повторювати міміку свого чада. Коли малятко відкриває рот, мама слідом за ним робить те ж саме. Якщо маля примружує очі, мама теж примружується.

Таке спілкування допомагає дитині краще пізнати себе. Тепер їй потрібно від дорослих не тільки їжа і комфорт. Пляшечка вже не може замінити розмову, дотик, сміх та спів мами.

Дитина відчуває потребу в спілкуванні. Їй необхідно, щоб з нею бавилися і реагували на її дії. Батьки, які знаходять достатньо часу для розмов, ігор та занять з малюком, таким чином сприяють розвитку в нього соціальних навичок.

Рухові навички дитини в 3 місяці

В 3 місяці дитина починає «відкривати» свої ручки. Вона уже здатна стискати і розтискати пальці, зосереджуючи всю увагу на рухах руки. Здається, малюк розуміє, що рука, на яку він дивиться, належить йому і що нею можна управляти.

Якщо малюк випадково захопить одну кисть іншою, він буде з інтересом розглядати їх. Це настільки характерно для даного віку, що, на думку деяких педіатрів, якщо малюк до закінчення третього місяця так і не зацікавився своїми руками, це привід для звернення до лікаря.

Маленьке дитя може чіпати, захоплювати і утримувати пластмасові колечка, якщо ви будите вкладати їх їй в ручки. По тому, як енергійно крихітка починає трясти іграшкою і намагається піднести її до рота, видно, що вона її зацікавила.

Однак поки малюк сприймає її як продовження власної руки, а не як окремий предмет, тому, коли брязкальце випадає з руки, дитина не виявляє жодних ознак занепокоєння.

У спробах все чіпати, рухати кистю полягають дуже важливі для розвитку моменти: пізнавальний інтерес, тренування тактильних відчуттів, зміцнення дрібних м'язів пальців. Тому закріпіть між прутами ліжечка підвіску з рухомими іграшками. Немовля буде намагатися спеціально зачепити іграшки, щоб почути звук.

Очевидні зміни, пов'язані зі смоктанням. Тепер, коли ви прикладаєте дитину до грудей, вона спочатку крутить головою, шукає сосок, потім пристосовується, хапає його губами і тільки після цього починає смоктати.

Смоктальний рефлекс проявляється у малюка і між годуваннями: все, що потрапляє до нього в рот - власна рука, куточок пелюшки, мамин палець - він буде смоктати. Але тепер він прекрасно відчуває різницю між просто смоктальними рухами і тими, що втамовують голод.

Ситий малюк буде охоче смоктати дурачок, але, відчуваючи почуття голоду, він негайно її виплюне і буде кричати. Ще однією ознакою розвитку, характерною для даного віку, є, здатність усвідомлено смоктати великий палець руки. До цього дитина смоктала палець, якщо той випадково потрапив до неї в рот. Тепер крихітка робить це цілеспрямовано.

Поряд з явним прогресом в здатності рухати руками і смоктати, немовля починає значно краще контролювати рухи голови. До кінця 3 місяця дитина вже добре тримає голову, сидячи на руках у дорослого, і може трохи повертати її вправо і вліво.

Дитина навчилася перевертатися з боку на бік. Деякі діти, лежачи на животі, намагаються повзати, згинаючи і виставляючи вперед спочатку одне коліно, потім інше. Під час гри малюк може піднімати руки над головою.

Бачу, чую, відчуваю ...

Малюк здатний стежити поглядом за предметом, що знаходиться в декількох кроках від нього. У більшості дітей цього віку, коли вони перебувають у звичній для них обстановці, формується стійкий зв'язок між тим, що вони бачать і чують. Наприклад, приємний звук може асоціюватися з дзвіночком, і, почувши дзвін, крихітка обернеться в пошуках джерела звуку.

Протягом 3 місяця життя вдосконалюються як зорові, так і слухові здібності дитини. Малюк стає більш сприйнятливим до різних звуків, навіть до таких тихих, як телефонний дзвінок, шелест віконних фіранок, шурхіт маминих кроків.

Так само як в самому ранньому віці, він зазвичай завмирає, коли чує якийсь незнайомий звук. Немовля перестає ворушити руками і ногами. Але потім, виявивши джерело звуку, знову починає рухатися.

З «відкриттям» кулачків у крихти з'являється більше можливостей відчувати долоньками оточуючі речі. Маля починає помічати різницю між твердими і м'якими предметами і радіє, відчуваючи у своїй долоні що-небудь м'яке. У міру того як дитина продовжує знайомитися з різноманітними відчуттями, вона поступово накопичує нову інформацію про навколишній світ.

Заняття з дитиною в 3 місяці

З паперової тарілки змайструєте двосторонню ляльку: на одній стороні намалюйте веселу пику, на іншій - сумну. Потримайте тарілку перед очима малюка спочатку однією стороною, потім іншою. Нехай вона побачить і сумне й веселе обличчя. Ви виявите, що дитині подобається дивитися на іграшку, і дуже скоро вона почне з нею розмовляти. Інтерес до ляльки збережеться надовго, оскільки обличчя будуть постійно змінювати одна одну.

Знайомте немовля з картинками. Показуючи їх синочкові чи доньці, чітко називайте зображені предмети, картинки із зображеннями тварин супроводжуйте звуками, які ці тварини видають. На стіні біля дитячого ліжечка можна також повісити картинки або малюнки і міняти їх час від часу.

Для розвитку тактильних відчуттів, вкладайте в ручки малюка різні види тканини. Найкраще підійдуть для цієї мети клаптики мішковини, шовку, оксамиту і вельвету. Шматочки різних тканин можна скріпити дерев'яною прищіпкою для білизни. Така іграшка буде сприяти розвитку хапальних навичок.

Для розвитку зору купіть яскраві дитячі шкарпетки. Поперемінно надягайте шкарпетку на праву і ліву ручку немовлята, або на обидві відразу. Рухаючи руками перед очима, малюк поступово навчиться керувати ними, так щоб вони залишалися в полі його зору.

Спробуйте наслідувати звуки, які вимовляє ваша дитина. Послухайте, як вона це робить, і повторіть. Під час «розмови» намагайтеся дивитися їй в очі. Співайте, займайтеся з малюком. Вивчіть кілька простих віршиків і, використовуючи знайому мелодію, наспівуйте під час годування, купання і вправ.

Фізичний розвиток дітей в 3 місяці

Коли немовля спить, переконайтеся в тому, що воно одягнене легко і зручно: чим менше одягу, тим краще. Не забувайте, що малюк поводиться більш активно, коли відчуває прохолоду. Для фізичного розвитку дитини дуже важливі вправи, які зміцнюють ноги.

Покладіть дитину на спинку і візьміть у руки його ступні. Обережно починайте рухати ніжками малюка, наслідуючи рухам велосипедиста. Через деякий час ви відчуєте, що дитина сама підштовхує ваші руки! А щоб немовляті було веселіше, при цьому співайте. Наприкінці вправи, тримаючи дитину за ніжки, підніміть нижню частину його тулуба.

Прикріпіть над дитячим ліжечком кілька іграшок, так щоб малюк міг доторкатися до них ніжками. Повісьте іграшки на різній висоті. Намагайтеся вибирати предмети різної форми і з різного матеріалу. Візьміть, наприклад, великий пухнастий помпон і дзвінкий дзвіночок. Завдяки їм дитина дізнається, що предмети бувають м'які і тверді, а звуки гучні і тихі. Покладіть малюка в ліжечко на спину, так щоб він міг дотягнутися до іграшок ніжками, і нехай тренується.

Подобається? Поділись з друзями!
Поки що коментарів нема. Напишіть щось, будьте першим!
Ім`я *:
Email *:
Усі смайли